Turkiet dag två

Ja,vi ställde kl på typ 9, vaknade och gjorde oss klar och tog med det vi skulle ha till stadsturen, å när vi kommer ner vid 9.20 så står bussen där och vi hungriga å värdinnan säger hoppa in i bussen,för att vi redan var sena, då ifråga satte vi hur dom kan ha en reseledare så störd som hon dagen innan som då satt oss i denna sits? Men vad kunde vi göra? Inget, Så vi hoppade på bussen, där satt även Ulf och kicki, så vi umgicks med dom typ hela dagen, å såg en massa saker, Typ Bodrums guld affär, å skinnaffären, där gick Mattias catwalk och visade en skinnjacka. Hahaha, Ca 42 grader varmt, hungrig och inge vatten med oss, eftersom vi tänkte ta från frukosten, så vi typ snodde vattenflaskor på bussen, Helvete vad panik jag fick inne på guldaffären, dom släppte inte iväg oss ifall vi inte köpte en ring för typ 50000kr. Ja, jag sa att jag skulle kolla tvärt lite själv på ett halsband, och dom hack i häl, å så ser jag paniken i mattias ögon, och så småpratar vi på svenska, "på tre springer vi ut och gömmer oss på toa, ett , två , tre SPRING! å det gjorde vi å väl på toa möter vi en annan svensk å hon har lika mkt panik som oss, så vi gjorde henne sällskap, å det var ju trevligt. men 80.000 föör smycken, aldrig. Tillslut drog vi därifrån. När vi var på själva marknaden i Bodrum då såg man en hel del flyktingar, men inte så att man blev tagen på sängen, hahha man är väl van alla tiggare utanför alla affärer. När vi var tillbaka så blev det bad, å lite stekning. å så åt vi i mängder, drack och hade allmänt trevligt. :)

Fortsättning Turkiet

Som sagt så ringde väckarn vid 9 så vi tog med oss både handduk och sånt så viskulle slippa behöva gå tillbaka till hotellrummet efter frullen, dådet tog ca 5 min enkel väg att gå. Så på frullen blev man sjukt mätt av, eftersom man verkligen åt allt, sen gick vi ner till stranden, som låg ca 20 m ifrån resturangen, så vi badade och hade allmänt mysigt, Sen började kroppen verkligen tala om att det var varmt, bara 38 grader. Vid kl 12 hade Detur sitt infomöte, som vi var med på, fick bara oerhört dåliga vibbar ifrån reseledaren, honkändes bara allmänt stressad. Vi bokade även en stadstur redan dagen efter inne i bodrum, med massa sevärdheter och marknad. Samt deras båttur på onsdagen, så sjukt nice att få åka båt, men ändå ligga å steka å bada i massor, Vi ville åxå åka över till Grekland till ön Kos, bara 20 min med båt från Bodrum, Men det avrådde hon oss från att göra, jahapp, jag var ju sjukt taggad, men att åka till en ö där det ligger massaflyktingar till höger och vänster och att alla toaletter är stängda samt att det tydligenluktade urin överallt, kändes inte lockande. Sen så resterande dagen återgick till att baraligga å sola och bada i massor. Vi gick på en promenad, drack och åt på hotellet i massor, Sen på kvällen gick vi ännu en promenad, och då mötte vi en jätte fin och trevlig hund, som hängde med oss överallt och helakvällen. Vi gick även och kollade på massa affärer, Mattias köpte en klocka med en massa strul. Fick även en lapp till hotellet där detstodattbussen går en timma tidigare alltså 10.20 hahha det stod ju detpå biljetten också. Så ja än en gång virrig reseledare. Sen drog vi till hotellrummet och då hade vi bett om ett till täcke och det hade vi fått. :)

Turkiet 2015

Jag tänkte skriva lite om våran bröllops resa på en veckan. Vi hade bestämt att vi skulle åka två veckor, och vi var inställda på att åka till egypten. Vi har som suttit och bara vänta på rätt pris, å bestämt att absolut inte åka till turkiet eller grekland eftersomdet är så pass oroligt där. Så ringde jag till min"faster" på Resia i umeå, honhar också försökt hålla koll på några bra resor, å så säger hon attall inclusive till turkiet en vecka för under 7000 för två finns, Så jag ringer mattias för att kolla och vi bestämmer oss för att köra på det, honförsöker hålla hotellet tills vi kan komma in och betala, vi är jättenöjda. När vi väl kommer in,så har hotellet gått till någon annan, faan, så vi tar det andra vi hade kollat på, hotell sami beach, Å flyget går två dagar senare, Vi kommer till flyget vid 19.30, blir väl mottagna å blir incheckade, sitter och väntar, och sedan kollar jag på biljetten å tiden för avgång står20.45 när det ska igentligen lyfta21.45 så jag får ju panik, vi var intedär två timmar innan, osv men dom har bara tryckt fel. puuh så vi läser, spelar kort tills vi äntligen får stiga ombord. Väl inne inser jag att jag inte får sitta intill mattias. Alltså va? Jag hade för det förstaglömt min älskade kudde hemma, får inte sitta bredvid min man, och inte fönsterplats, tillslut så kommer ettpar i medelåldern och sätter sig brevid mig,å en snubbe framför mig helt ensam, så vi lyfter å det går relativt okej med minflygrädsla, Efter någon halvtimme sliter gubben bredvid mig tag i min arm för att checka in mina gelénaglar, han var jävligt skum tyckte jag, men vi småpratade och hans "fru" tyckteatt han var allmänt pinsam, så jag typ tyckte synd om hon samtidigt som jag garvade innombords, HAHA, och mattias satt å småprata med sina två "grannar" Efter typ en timme, satte jag mig i stolen framför mig, för jag kände tydligen denensamma snubben framför, å han åkte ensam å vi hade typ inte setts på flera år, så det var bara roligt. Vi kommer fram och har hämtat bagaget å kommer fram tilltransfern, och då ska även mattias grannar med å dom jag satt med. Hör att han som kollade in mina naglar, börjar snacka med dom som mattias satt med. HAHA jag såg även ett vildsvin på väg mot hotellet, å stor var den också, tydligen inte så vanligt att se dom,men dom finns. Väl framme på hotellet kommer självklart dom två jag satt bredvid också in på samma hotell, det visade sig att han hade glömt telefonen och börsen i bussen, å nu liderjag verkligen med Kicki som "frun" hette, Första turen så glömmer han detviktigaste. Kl är ju bara 04.30 så trött var man ju . Vi kommer till slut inpå vårat rum å lägger oss för att sova, några timmar iaf. Det värsta med första natten var att vi fick dela på ett lakan somskulle typ vara ett täcke, och varmt var det. Usch , jag och Mattias vill inte dela svett, och täcke. Att dela täcke har aldrig varit våran grej, okej att man ligger under ett å samma och myser ett tag, men när man väl somnat vill man ha sitt eget täcke att rulla in sig i, men för bara några timmar gick det väl, haha fast Mattias hade täcket själv nån timme, sen ville jag ha det, så då fick han vara utan. Kl 09.00 ringde väckarn och trötta var vi....

1/10

Allt möjligt har väl hänt sedan sist, och jag hoppas jag kan börja blogga igen lite smått, just nu är det typ FB som gäller, men varför ska FB få veta vad som händer? Så ska försöka göra en liten uppdatering, Galaxie har fått sina bebisar, det kom tre stycken och jag fick vara med under hela arbetet, hon var så duktig.. Den 20/5 föddes alltså, Baylies som nu har flyttat till kusin Jennie, Baccardie som fick en jättefin familj på Tomtebo och lilla Nelson, haha ja, han har alltid varit lite udda så även namnet blev udda, vi försökte verkligen trixa och knixa med ett namn som skulle passa in med dom andra vilket vi inte lyckades med så han fick sin pappas första smeknamn Nelson Mandela, men vi behöll bara namnet Nelson på han, och hela han förstås, Jag ville behålla Baccardie men Mattias ville behålla Nelson å jag gav mig. Det kändes som att det var Nelson eller ingen, så det blev ingen större diskussion av det. Ca 3 veckor efter, kom Polaris två ursöta bebisar,men hon ville fixa allt själv, och förarbetet samt öppningsskedet tog oerhört lång tid, vilket gjorde att jag blev nervös, så hon fick ligga själv under uppsikt, men under tiden middagen pågick så fick hon fram dom. Hon var så stolt, och även väldigt självständig, Hon låg med dom ca 24 timmar ochsen kom hon fram, Galaxie låg två-tre dygn med sina, men båda otroligt duktiga, så att få titta och röra har aldrig varit något problem, vid 8 veckor så har båda kullarna fått vaccin och veterinärbesiktigad, chipp och vaccin vid 12 veckor, och därefter flyttat till sina nya hem, av 5 ungar så hade 4 av dom redan hem som väntade innan de fyllt 12 veckor, Baylies fick sitt nya hem dagen innan vårat bröllop när Jennie var här och bakade tårtan, så när jag skjutsa hem henne så tog vi med Baylies för att se vad Jennies pojkvän skulle tycka om jag lämnade av dom båda där. Å hon blev kvar, bröllopet den15/8 var helt magiskt, alla tankar om att "alla som är här, äär här för oss," klänningen, sminket, håret allt var bara så magiskt. Jag var sååå snygg! Blommorna var väl det som tog mest tid osv eftersom jag inte hitta några jag ville ha förrns dagen innan. Åh när jag väl handlat dom så släppte en bomb åh jag typ stortjöt inne i blombutiken, ja bilderna får tala för sig själv!