Dagens träning

Vaknade hyfsat utvilad idag även fast se var av väckaren.  :)
Gjorde frukost å drog mot vännäs, 
Jag testade Yrsas gammsadel på London å den satt som en smäck! 
Å den passade mig på honom, yeahy 
Typ första sadeln som passar mig som gör att jag kommer åt med skänklarna mer .
Idag testade jag Confidence innan ridturen å jäklar vad effektiv.  Det står att det ska på 30 min innan men london svarade på engång! 
Så jag hoppas den funkar i morgon vid lastningen. :)

Idag så tränade vi på rena gångarter! 
Vid skritt somnar han nästan, traven är slänga å överfallande till galopp å galoppen vill han bryta av .
Min lilla lata häst! 

Sen såg jag chansen att ta ett prickfritt ärevarv när Ankan å Jonna gick ifrån ridbanan. 
Ja, det blev en del tvär vändningar sidvärtsgående å backande.  Men jag fick lugnt hänga med i svängarna tills han gav sig så manade jag på honom med darrande ben, MEN vill jag få bort detta bör jag fortsätta tills jag ville å inte när han dampade, å jag ville ju ta 1 felfritt varv, å det fick jag efter att han skuttat runt i typ tre vändor. 
Då fick jag en häst som låg på i handen, framåt å i perfekt form.
Sen gav jag mig å då fick han ju se Jonna. :) 
Å en godis !

I morgon ska vi rida upp på berget å då får han ju lite backträning så att han är trött när vi ska lasta samt att han får gå ett pass på torsdag åxå ! Sen vila fredag å lördag å sen hopas jag art jag är hemma innan det är mörkt på söndag så att han får jobba då också. 
Han ska inte få nå mer vila på mer än 3 dagar max. Ett mål som jag också ska ta mig an för att få han dit jag vill å för att hålla motivationen uppe å rädslan borta !

Gymmet blev ett mördar pass på 45 min på bandet, å sen lite mage,  men ryggen sa ifrån lite väl mkt efter att jag Skodde på tappskon på Jonna, å det kändes så fint att slå på någon annans häst en tappsko, självförtroendet stärktes en aning där :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0