Träning

Last träningen med London går framåt, nu går han in utan att tveka, nu ska vi stå kvar i finkan åxå.. där har vi kruxet. 
Så i morgon ska jag upp på hööks å köpa dåttis, en tränings slicksten å en som alltid kommer att hänga i finkan . 
Sen ska jag ställa in mellan väggen å ställa in han å så får han åka typ runt byn med Kossan. Så att han lär sig att det inte är så farligt.
Det är ju så han gjort nu. Tittat å lärt sig, 
Jag lämnade ju transporten öppen å med mat i så fort jag lämnade hagen gick Kossan in å åt upp maten å kunde gärna stå kvar åxå. När hon väl kom ut gick London in. 
Så har dom varvat så nu är in inga problem. 

Har ridit eller iallafall arbetat med han varje dag nu förra veckan förutom tisdagen då jobbade jag.

Nu lyssnar han bra på linan i skritt så innan vi lägger in trav ska jag tömköra han på volt så att jag ändå kan styra ut ifall han vill gena. :) 

Idag red vi ut till rödåkorset å bara chillade med Kossan å Caisa 
Skrittade mest men travade åxå å på hemvägen fick han galoppera åxå. Han tyckte att det var skit kul för han var verkligen super glad.  
Så det kändes riktigt bra, 


Jag satt å bläddrade igenom Facebook tidigare idag å såg att min förra chef har förlorat en av sina egna hästar, en av hans favorit. 
Så oerhört tragiskt :( 
Han om nån har ju haft så oerhört mkt otur vid fölning, å nu hände det igen .
Fyfan vad livet kan vara orättvist ! 

Hoppas du har det bra på andra sidan, å nu galopperar på dom evigt gröna ängarna! 
Svana line!  💖💞 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0