Lastträningen

Ja min plan var ju att Last-träna idag kändes sådär när jag väl kom hem -17 ute. Men jag gick ut vid 14 tiden ändå, han var relativt trevlig i hagen så en ny grimma å in i stallet idag fick det bli. Å så på med tömkörning selen å ut å tömköra. Så att han lyssnade. Gick bara fint, men när jag väl försökte få han mot och rakt in i transporten det gick bara inte. Å vid halv 4 "gav jag upp" gick in i stallet å tog av selen blev så drygt med tömma å allt . Så nu bara träns å grimskaft.  Vi tränade då på att stå rakt å ja det tog en timme.

Å då kom mattias hem så han fick hjälpa till. Å ja efter 3 minuter typ sprang han in. Å stod gladeligen å åt hö å tog emot all beröm. 
Sen fick han halft backa ur, men ändå så att han hade alla benen på rampen å sen in. 
Stanna å så mkt beröm,
Sen fick han backa ut helt. Gick en lite prommis, sen ville jag försöka å då hade han ju redan "vanan inne" så det gick klockrent. Så in , backa lite, stanna å in. 
Sen backade vi ut å gav oss. 

Känns fett drygt att det tog lite mer än 3 timmar att ens få han att fundera på in. 

Å att ge sig när han bara står med frambenen på rampen känns inte ok. Eftersom då kan det bli svårare att få in hela han senare.ä, det är ju ändå bakbenen han har svårt att få med sig in.



Så vi testar i morgon igen men då ger vi oss efter första gången han går in. Å förhoppningsvis inte efter 3 timmar.

Det gäller att inte ge sig. Men ja jag erkänner mitt tålamod började ge vika ;)

Men nya tag i morgon, å då blir det nog tömkörning på åkern i lite plums snö.

Ni får en bild ifrån Nathalies blogg ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0